skip to Main Content

INFORMACIJE ZA UGOVARAČA OSIGURANJA PRE ZAKLJUČENJA UGOVORA O OSIGURANJU, ODNOSNO PRI IZMENAMA/DOPUNAMA ILI PRODUŽENJU UGOVORA O OSIGURANJU

U skladu sa članom 111. Zakona o osiguranju (“Sl. glasnik RS”, br. 139/2014 i 44/2021) i Odlukom o postupku po prigovoru korisnika usluge osiguranja (Sl glasnik RS, br.87/2021), ovim putem obaveštavamo korisnika (ugovarača osiguranja) o sledećem:

  1. Poslovno ime, sedište i adresa sedišta:

Društvo za posredovanje u osiguranju MARFI-PE d.o.o. Beograd-Stari Grad, Budimska 5/7, 11000 Beograd, matični broj 20864745, PIB: 107749685, Telefon: 3392 941, Telefaks: 3392 941 e.mail zlatko.zagar@marfi-pe.co.rs (u daljem tekstu MARFI-PE doo ili Društvo).

  1. Registri nadležnih organa kod kojih je Društvo upisano i način provere registracije:
    • Nadležni organ: Narodna Banka Srbije, ul. Kralja Petra br.12, 11000 Beograd
    • Broj Rešenja Narodne banke Srbije: Г. Бр. 7445 od dana 10.09.2012. godine i Г. Бр. 719 od dana 29.01.2016. godine.
    • Provera registracije: Narodna Banka Srbije, pisanim putem i/ili na internet adresi nbs.rs
    • Registar privrednih subjekata: Agencija za privredne registre, ul. Brankova br.25, 11000 Beograd, Srbija, broj BD 124466/2012 od 2.10.2012. godine.
    • Provera registracije: Agencija za privredne registre, pisanim putem i/ili na internet adresi apr.gov.rs
  1. MARFI-PE d.o.o. ima zaključene ugovore sa sledećim društvima za osiguranje:

UNIQA neživotno osiguranje a.d.o. Beograd

Wiener Stadtische osiguranje a.d.o. Novi Beograd

Generali osiguranje Srbija a.d.o.

Kompanija Dunav osiguranje a.d.o. Beograd

GRAWE osiguranje a.d.o. Beograd

Triglav osiguranje a.d.o. Beograd

Sava osiguranje a.d.o. Beograd

AMS osiguranje a.d.o. Beograd

Milenijum osiguranje a.d.o. Beograd.

  1. MARFI-PE doo nema neposredno, odnosno posredno pravo ili mogućnost da ostvari 10% ili više glasačkih prava, odnosno vlasništvo nad 10% ili više osnovnog kapitala u društvu za osiguranje / reosiguranje s kojim će biti zaključen ugovor o osiguranju / reosiguranju.
  1. Društva za osiguranje / reosiguranje s kojima će biti zaključen ugovor o osiguranju / reosiguranju ili matična društva tih društava nemaju neposredno, odnosno posredno pravo ili mogućnost da ostvare 10% ili više glasačkih prava, odnosno vlasništvo nad 10% ili više osnovnog kapitala u MARFI-PE d.o.o.
  2. U slučaju povrede prava ili interesa u vezi sa radom društva za posredovanje u osiguranju, odnosno ako je nezadovoljan pružanjem usluga Društva, a naročito u vezi sa ugovorom o osiguranju, korisnik može podneti prigovor u pisanoj formi u poslovnim prostorijama društva na adresi Budimska 5/7, 11000 Beograd, slanjem poštom na označenu adresu, preko internet prezentacije društva www.marfi-pe.co.rs, ili elektronskom poštom (imejlom) na adresu: office@marfi-pe.co.rs.

Prigovor treba da sadrži sledeće podatke i dokumentaciju:

  • ime, prezime i adresu korisnika ako je reč o fizičkom licu, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica i ime i prezime zakonskog zastupnika pravnog lica, odnosno ovlašćenog lica ako se prigovor podnosi u ime i za račun korisnika – pravnog lica;
  • razloge za prigovor i zahteve korisnika;
  • dokaze kojima se potkrepljuju navodi iz prigovora;
  • datum podnošenja prigovora;
  • potpis podnosioca prigovora, odnosno njegovog zastupnika ili punomoćnika, osim u slučaju da se prigovor podnosi u elektronskoj formi.
  • Uz prigovor koji se podnosi preko punomoćnika, dostavlja se i posebno punomoćje kojim korisnik ovlašćuje punomoćnika da u njegovo ime i za njegov račun podnese prigovor na rad Društva i da preduzima radnje u postupku po tom prigovoru, te kojim korisnik daje odobrenje da se tom punomoćniku učine dostupnim podaci koji se odnose na njega, a predstavljaju podatke o ličnosti u smislu zakona kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti, odnosno tajne podatke u smislu drugih zakona, odnosno propisa.

(3) Društvo je dužno da razmotri prigovor i da korisniku dostavi pismeni odgovor, u roku od 15 dana od dana prijema prigovora. Izuzetno, ako Društvo ne može da dostavi odgovor u roku iz tog stava iz razloga koji ne zavise od njegove volje, taj rok može se produžiti za najviše 15 dana, o čemu je Društvo dužno da obavesti korisnika u roku od 15 dana od dana prijema prigovora. Obaveštenje sadrži razloge zbog kojih odgovor nije moguće dostaviti u roku od 15 dana, kao i krajnji rok u kome će odgovor biti dostavljen.

(4) Društvo dostavlja odgovor na prigovor u pismenoj formi, poštom ili u formi elektronskog dokumenta, elektronskom poštom (imejlom) ili na drugi odgovarajući način u elektronskom obliku koji omogućava da se utvrde datum i vreme prijema odgovora i njegova sadržina – ako je korisnik prigovor podneo preko internet prezentacije društva za osiguranje, elektronskom poštom (imejlom) ili na drugi odgovarajući način u elektronskom obliku, ili ako se korisnik sa ovakvim načinom dostavljanja u elektronskom obliku izričito saglasio.

  1. (1) Narodna Banka Srbije, ul. Kralja Petra br.12, 11000 Beograd vrši nadzor nad poslovanjem Društva, posreduje u rešavanju odštetnog zahteva radi sprečavanja nastanka spora iz osnova osiguranja i postupa po prigovoru korisnika u vezi s postupanjem Društva .

(2) Ako je korisnik nezadovoljan odgovorom Društva ili mu taj odgovor nije dostavljen u roku utvrđenom ovom odlukom, sporni odnos između korisnika i Društva može se rešiti posredovanjem Narodne banke Srbije. Narodna banka Srbije postupak posredovanja sprovodi bez naknade. O eventualnim troškovima koji u vezi s tim postupkom nastanu za korisnika ili davaoca usluga ne odlučuje Narodna banka Srbije, već svako, bez obzira na ishod postupka, snosi svoje troškove – troškove zastupanja (usluga advokata), putovanja, smeštaja, neplaćenog odsustva s posla i sl. Na postupak posredovanja Narodne banke Srbije ne primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje posredovanje u rešavanju sporova, već se isti sprovodi u skladu sa odredbama iz tačaka 21. – 28. Odluke o postupku po prigovoru korisnika usluge osiguranja (Sl glasnik RS, br.87/2021)

(3) Korisnik može podneti prigovor Narodnoj banci Srbije, pre pokretanja sudskog spora, ako je nezadovoljan odgovorom davaoca usluga na prigovor ili mu taj odgovor nije dostavljen u propisanom roku. Prigovor se podnosi u pismenoj formi, poštom ili preko internet prezentacije Narodne banke Srbije u roku od šest meseci od dana prijema odgovora Društva ili od proteka roka za odgovor. Prigovor mora da sadrži podatke koji omogućavaju identifikaciju korisnika (ime, prezime i adresa, odnosno za pravna lica poslovno ime, sedište, matični broj i ime i prezime zakonskog zastupnika) i Društva (poslovno ime i sedište), utvrđivanje odnosa korisnika s Društvom, kao i razloge za podnošenje prigovora, tj. šta se prigovorom zahteva. Korisnik uz prigovor Narodnoj banci Srbije dostavlja prigovor koji je uputio Društvu, njegov odgovor (ako ga je Društvo dostavilo) i dokumentaciju na osnovu koje se navodi iz prigovora mogu ceniti. Narodna banka Srbije korisniku dostavlja odgovor na prigovor najkasnije u roku od tri meseca od dana prijema prigovora, a u složenijim predmetima taj rok može se produžiti za najviše tri meseca, o čemu je Narodna banka Srbije dužna da korisnika pismeno obavesti pre isteka roka od tri meseca od dana prijema prigovora. Postupak po prigovoru koji podnosi Narodnoj banci Srbije sprovodi se u skladu sa odredbama iz tačaka 29. – 36. Odluke o postupku po prigovoru korisnika usluge osiguranja (Sl glasnik RS, br.87/2021).

  1. Ovo obaveštenje se odnosi isključivo na obaveze koje Društvo za posredovanje u osiguranju ima na osnovu člana 111. Zakona o osiguranju i ne odnosi se na obaveze koje društva za osiguranje imaju shodno odredbama iz članova 82. i 83. istog zakona, niti Društvo za posredovanje u osiguranju odgovara za ispunjenje označenih obaveza društava za osiguranje.
Back To Top